חשיבותה של אריזת המזון

מאז המהפכה התעשייתית ועד היום, האריזה הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהמזון. לכך יש סיבה טובה – אריזת המזון שומרת עליו מפני תנודות הדרך ומאריכה את חייו שכן היא גם מגנה עליו מפני גורמים שמקלקלים אותו. אריזת המזון במפעלים ולעתים גם בסופרמרקט עצמו מתבצעת באופן אוטומטי על ידי מכונות אריזה. מכונות אלו מאפשרות לארוז את המזון בדרכים שונות, להשגת טריות מתמשכת תוך שמירה על בטיחות המזון.

מכונות אריזה

הסוגים השונים של מכונות האריזה

יש כמה סוגים מרכזיים של מכונות אריזה בתעשיית המזון:

  • מכונת שרינק – זוהי מכונה שלוקחת ניילון חזק ועבה יחסית ומחברת באמצעותו כמה פריטים יחד. מכונה זו מאפשרת ליצור מארזי מזון של כמה מוצרים, בצורה ששומרת עליהם יחד בקלות ועם עמידות גבוהה. במכונה זו משתמשים לרוב במפעלי המזון עצמם ולא בסופרמרקטים. מכונות שרינק משמשות לא רק בתעשיית המזון, אלא גם בתעשיות נוספות.
  • מכונת ניילון נצמד – ניילון נצמד הוא אחת מההמצאות העלות התרומה הגדולה ביותר לתחום האריזה. מכונת ניילון נצמד נמצאת בשימוש בעיקר בסופרמרקטים, אך גם במפעלים מסוימים. באמצעות מכונה זו ניתן לארוז בניילון נצמד מוצרים שונים, כמו גבינות, מגשיות עם בשרים וכולי, בצורה שהיא נוחה ופשוטה ומבלי לקרוע את הניילון.
  • מכונת אריזה בוואקום – שמירת מזון בוואקום היא מצוינת כיוון שהיא מנתקת את המזון מגורמים מזיקים כמו חיידקים ופטריות. הוואקום הוא למעשה מצב בו אין אוויר, בו לרוב נמצאים הגורמים המזיקים הללו. מכונות וואקום נמצאות בשימוש לאריזת מוצרי מזון מגוונים, בעיקר בתחום המזון היבש כמו קטניות ודגנים, אך היא גם נפוצה מאוד בתעשיית הבשר. היא נמצאת בשימוש בעיקר במפעלי מזון.

בחירת מכונת אריזה

אם אתם זקוקים למכונות אריזה עבור מפעל או מקום לממכר מוצרי מזון, חשוב שתדעו לבחור אותן בצורה נכונה. קודם כל, צריך להתחשב בסוג האריזה שאתם מעוניינים בו. שנית, כדאי לבדוק אם אתם רוצים להשתמש במכונה אוטומטית, שמעניקה מהירות פעולה, או במכונה חצי אוטומטית, שמאפשרת גמישות במהלך העבודה. כדאי לקנות מכונות אריזה מחברה מוסמכת וידועה, שתעניק לכם מכונות עמידות ואחריות מלאה.