מי שמעוניין בפתרון נוח במיוחד לאריזה המונית ומסודרת של מוצרים, יפנה ברוב המקרים, לפתרון של רכישת מכונות אריזה אוטומטיות. המכונות הללו כשמן כן הן – הן אורזות את המוצרים ללא מגע יד אדם. אתם רק מגדירים להן מה גודל המוצרים לאריזה, והן כבר יעשו את שאר העבודה בעצמן. לעתים אף המכונה יכולה לזהות בעצמה את גודל המוצר, ולבצע את האריזה באופן עצמאי ללא שום מעורבות אנושית. כמובן שהדבר נראה מהצד מפליא – כיצד המכונות האוטומטיות מסוגלות לבצע את האריזה כך? להלן סודות הפעולה של המכונות האוטומטיות לאריזה:

 

תהליך העבודה של המכונה

  • החומר שאיתו אורזים – לרוב, מכונות אריזה אוטומטיות יכולות להשתמש בשני חומרים שונים לאריזה. חומר אחד הוא הניילון, ואילו החומר השני זהו הקרטון. כמובן שהדבר משפיע מאד על המבנה של המכונה עצמה. במכונות לאריזת ניילון ישנם לרוב גלילי ניילון על המכונה עצמה. במכונות לאריזת קרטון – הקרטון בעצמו מובל אל המכונה לטובת אריזה בהמשך וסגירה.
  • כיצד מזהים את המוצר? – המכונה האוטומטית יכולה לזהות מתי יש מוצר אשר נמצא עליה, באמצעות חיישני נפח מיוחדים. לרוב, החיישנים מתבססים על קרני לייזר אשר מחוות למכונה מתי מגיע וצר ומתי הוא נגמר. במצב כזה המכונה יודעת מתי לבצע עיטוף למוצר ומתי לסגור אותו לחלוטין ולעבור למוצר הבא. הדבר כמובן נכון לכל מוצר אריזה. כך למשל גם כאשר מדובר על אריזה וסגירה של בקבוקים – ישנם חיישנים שמזהים מתי מגיע בקבוק, ואז המכונה שמה עליו פקק ומבריגה אותו היטב על הבקבוק, ונשלחת פקודה להמשיך אל המוצר הבא.
  • האם יש מקום להתערבות אנושית? – כאמור, לעתים הדבר אפשרי – כאשר מגדירים למכונה מהי כמות החומר לאריזה, או מתי יש לעבור למוצר הבא לאריזה. עם זאת, לרוב מדובר על מכונות שהן חצי אוטומטיות. מכונות אריזה אוטומטיות לחלוטין, אינן זקוקות להתערבות אנושית.

 

עוזר לא רק בחיסכון בזמן

יש לזכור כי המכונות האוטומטיות הן יעילות לא רק מבחינת המהירות והיעילות שלהן. מכונות אריזה אוטומטיות יכולות גם לפתור בעיות כמו למשל שמירה על היגיינה, ומוצרים סטריליים ללא חיידקים – משום שכאמור לא מעורבת בהן יד אדם.